Keresőoptimalizálás

A honlapoknak a keresőeszközhöz való optimalizálása lényegében két folyamatból áll, az első során a weboldal építése vagy átalakítása olyan módon történik, hogy az bizonyos kulcsszavakra nézve maximálisan keresőbarát legyen, azaz megfeleljen a kulcsszavas Google-keresések szempontjainak; ez lényegében a honlapoptimalizálás. A másik folyamat során az adott honlap külső link-támogatás kap, amelynek lényege, hogy idegen webhelyekről kulcsszavas linkeket küldünk a céloldalra; ez a tevékenység lényegében linképítés. A kettő együtt: ha a keresőbarát weboldal megfelelően erős és szakszerűen felépített külső webtámogatást kap, általában jelentős mértékben előrébb mozdul a találati listákon. Ennyi a SEO = Google keresőoptimalizálás lényege.



Játék - Irodalom - Nyelv

Szövegasszociációk: Irodalom, művészet, nyelv. Feladványok címekkel, nevekkel - szórejtvények

Társoldalak

az oldalakon hirdetési lehetőség:

JÁTÉK - PÓKER, SAKK, GO. francia kártya kaszinó - honlap optimalizálás
Texas holdem póker kártyajáték
Játék marketing - kreatív játékok
Honlap-Seo, Mobil marketing sms
asszociációs játék feladványok
üzenet tömeges küldése, kampány

Honlapoptimalizálás - szövegírás

SEO mobil marketing projekt

META-SEO Arvisura sms kampány

 

tömeges sms kampany

 

Ügyfélkör szélesítése mobilmarketing módszerekkel télikertek értékesítése terén. Számítógépről tömeges szövegüzenet küldése mobilkészülékre. Gateway-Online: Csoportos SMS-küldés magyar mobilhálózatra

A játékblog témája és optimalizációs keresési kulcsszavai: irodalmi játékok; irodalmi játékok gyerekeknek; kreatív játékok; adj király katonát; bábel torony; bábel tornya játék; kreatív játék; bábel torony játék; téli torony játék; hanoi tornyai; irodalmi asszociációk; asszociációs társasjáték; madzag átvevő játék; kreatív társasjátékok; mobil babel torony; tömeges logikai kreatív társasjáték; a rubik kocka története; adj kiraly katonat; kreatívjáték; online könyvletöltő oldalak; les fociban; vörösmarty petike; cs go ügyességi csoportok; kreativjáték; rubik labda; játékos irodalmi feladatok - műveltségi fejtörő, kvíz, mobilmarketing, tömeges sms kampány, télikertek, terasz beépítés, ajándék

Kreativitás - Játék - Logika

Kreativitás

Az alkotókészség, idegen és általánosabb értelmű kifejezéssel a kreativitás nem más, mint a személyiség bizonyos jellemzőinek olyan speciális összerendezettsége, amely az egyént olyan gondolati és cselekvési képességekkel ruházza fel, amelyek valaminek a létrehozására, megalkotására irányulnak. A kreativitás alkotói képességet és alkotói késztetést egyszerre hordoz magában, ami azt jelenti, hogy a kreatív személyiség nem az, aki szeretne létrehozni valamit, de erre kevéssé képes, és nem is az, aki képes lenne az alkotásra, de nehezen jut el a cselekvésig, hanem az, aki tud, akar és tesz.

A kreativitás nem csupán az alkotás során mutatkozik meg, hanem sok egyéb területen is (konstruktív probléma-megoldás különböző élethelyzetekben, a lehetőségek sokféleségét számba vevő konfliktus-kezelés, előrelátás, tervezési hajlam), megmutatkozik a magatartás és viselkedés egészén, a személyiség gondolati és gyakorlati aktivitásán.

A kreativitás nagyrészt genetikailag determinált képesség, de jelentős mértékben fejleszthető, kiváltképp gyermekkorban.

Logika

A logika részben egy tudományág, részben egy gondolkozási folyamat neve.

Első értelmében a logika az érvényes következtetések és bizonyítások, illetve az ezzel összefüggő filozófiai, matematikai, nyelvészeti, módszertani stb. kérdések tudománya. A logika tudománya mára elválaszthatatlanul összefonódott a matematikával.

Általánosabb, hétköznapibb értelemben a logika következetes gondolkodást, az ok-okozati összefüggések felismerésére való készséget, a problémák elméleti úton (feltételezések és végkövetkeztetések felállítása) történő megoldását jelenti.

A művészetben sokak szerint a logikánál fontosabb szerepet játszik az intuíció és az érzelmi töltet. Ugyanakkor pontosan tudjuk, hogy például Bach művei szigorú matematikai törvényszerűségek alapján épülnek fel, és a jelentős képzőművészeti alkotásokban is tetten érhetők a geometriai szabályok logikus, következetes alkalmazása. József Attila szállóigévé vált verssora szerint pedig éppenséggel: "A líra - logika".

A játék

A játék pedig az, ami a kreativitásba, logikába színt visz és életet lehet. Számos meghatározása és megközelítése létezik. Bizonyos felfogás szerint a játék az életfentartó ösztönök egyike. Vannak, akik a színlelés, alakoskodás művészetének tartják a játékot. 

Pszichológiai szempontból a játék tágabb értelemben az állatoknak és embereknek minden olyan élvezettel teli tevékenysége, amelyet maga a tevékenység fölött érzett öröm motivál, és nincsen közvetlen vonatkozása az életszükségletek kielégítésére. Ebben a megközelítésben a játéknak elsősorban feszültségoldó, örömszerző funkciója domborodik ki.

Nyilvánvalóan különbséget kell tennünk a gyermekek spontán játéka és a felnőttek szórakoztató játékai között, ez tovább nehezíti a meghatározást, mint ahogy azt is: elég nagy a különbség mondjuk a futóverseny, a sakk, a vörös pecsenye, a bikaviadal, és a pisztollyal játszott orosz rulett között. Pedig mind játék. És akkor a számítógépes és internetes játékokról (mondjuk: online póker) még nem is beszéltünk.

Külön fejezetet érdemel a művészeti ágakban megmutatkozó játék. Árulkodóak pl. ezek a kifejezések: színjáték, színpadon játszik, hangszeren játszik, hegedűverseny... Vagy jusson eszünkben Kurtág György remekművének a címe: Játékok....

Se szeri se száma az irodalmi és nyelvi játékoknak. Ezek szellemi játékok, amelyeknek terepe az irodalom és a nyelv. De végtelen a száma azoknak a művészeti alkotásoknak is, amelyekben valamilyen módon megjelenik a játék.

Végül: bizonyos felfogás szerint a művészet egésze is egyfajta kreatív játék. A szabad alkotás folyamata pszichológiai szempontból szinte azonos a játékkal: olyan tevékenység, amelynek nincsen közvetlen vonatkozása az életszükségletek kielégítésére.

SOFŐRSEGÉLY BUDAPEST

A magyar fővárosban szórakozó fiatalok biztonságát szolgálja az éjszakai sofőrszolgálat, amely lehetővé teszi, hogy ittas vezetés helyett az autó tulajdonosok profi gépkocsivezetőt hívjanak és saját kocsijukkal jussanak haza - mondjuk egy játékkaszinóból. A Sofőrom szolgáltna 24 órájában hívható telefonon.

Kereső optimalizálás, Seo

A honlapoknak a keresőeszközhöz való optimalizálása lényegében két folyamatból áll, az első során a weboldal építése vagy átalakítása olyan módon történik, hogy az bizonyos kulcsszavakra nézve maximálisan keresőbarát legyen, azaz megfeleljen a kulcsszavas Google-keresések szempontjainak; ez lényegében a honlapoptimalizálás. A másik folyamat során az adott honlap külső link-támogatás kap, amelynek lényege, hogy idegen webhelyekről kulcsszavas linkeket küldünk a céloldalra; ez a tevékenység lényegében linképítés. A kettő együtt: ha a keresőbarát weboldal megfelelően erős és szakszerűen felépített külső webtámogatást kap, általában jelentős mértékben előrébb mozdul a találati listákon. Ennyi a SEO oldal: a Google keresőoptimalizálás első lényege - ha szakszerűen történik az optimalizáció, a weboldal esélyt nyer arra, hogy bizonyos kifejezésekkel a Google keresések első találati oldalára kerüljön - ez természetesen csak lépésről lépésre történhet, és csak az esetben, ha a konkurens weblapokat nem optimalizálják ugyanilyen vagy nagyobb SEO-apparátussal.

optimalizáció: program 2016

Üzenetküldő kampány: szövegüzenet továbbítás mobileszközre tömegesen. | belső honlapoptimalizáló oldalak erősítése - linkerő növelés: honlap ajánló weboldal, blogajánló

Kulcsszavak Google-kereséshez: irodalmi játékok gyerekeknek; asszociációs játékok; babel torony; bábel tornya játék; bábel torony játék; rubik bábel torony; könyvletöltő oldalak; kreatív társasjáték; babel torony jatek; drakensang online; kreatív játék; bábel torony rubik pdf; asszociációs játék; rubik kockás játékok; kreatívjáték; rubik jatekok; kreativ jatek; asszociáció játék; első magyar rubik kocka története

Hármasugrás - szabályok, páldamegoldás

2015.04.12. 19:13 - Homo Ludens

osszerakosHámasugrás

- Újabb feladványok

Új feladványsorozatot indítottam. A egyes fejtörők Tizenhat tonnát raksz c. blogomban jelennek meg, katt a fenti címre a legújabbak lehívásához. Alább a szabályok és egy példamegoldás.

operatív színtér: Ludus csoport a Facebookon

A játék menete

Információként megadom három alkotó (esetleg előadó vagy főszereplő) nevét. Ezzel egy-egy ismert  (legtöbbször irodalmi) mű címére utalok.

  1. A címekben szereplő 1-1 kifejezéssel egyesével szóösszetételt kell képeznetek. (Toldalékkorrekciók lehetségesek!)
  2. A  hozzáadott szavakból egy hármas szóösszetétel rakható össze (igekötős szavakkal itt most nem játszunk). {Lásd lentebb a Kiegészítéseket és Alapfeltevéseket is.}

Megfejtésként a háromszorosan összetett szót várom a Facebookon: Privát üzenet BDK-nak.

Példamegfejtés:

  • Marcel Proust
  • Jack Kerouac
  • Ernest Hemingway

Az asszociáció menete

Első ugrás:

  • Marcel Proust: Az eltűnt idő nyomában > IDŐ
  • Jack Kerouac: Úton > ÚT
  • Ernest Hemingway: Búcsú a fegyverektől > FEGYVER

Második ugrás:

  • IDŐ > IDŐGÉP
  • ÚT > KOCSIÚT
  • FEGYVER > FEGYVERGYÁR

Harmadik ugrás – MEGFEJTÉS:

  • Gépkocsigyár

Kiegészítések:

  • A magyar helyesírásban az egybe- és különírás gyakran vita tárgyát képezi, így egyéni felfogásunkat félretéve ezúttal fogadjuk el mértékadónak az MTA helyesírási online szoftverét, és tekintsük úgy, hogy játékunkban hármas szóösszetételnek számít az, amelynek elemeit ha a http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/kulegy webhelyre egyesével begépeljük, akkor javaslatként egybeírt szót kapunk – akkor is, ha ez nem az első javaslat. (A kötőjeles írásmód is egybeírásnak számít!)
  • Alkotók helyett esetenként lehet, hogy előadók vagy főszereplők nevével fogok a műcímre utalni (ezek gyakran jellemzőbbek a műre, mint maga az alkotó)
  • A műcímben a kulcsszó nem feltétlenül tiszta formájában fordul elő: lehet ragozott (mint fent: úton > út), jelzett, képzett alakban; előfordulhat továbbá szóösszetételben is.
  • Mint jeleztem: a nyelvi szabálytól eltérően igekötős szavakat ebben a játékban nem használunk.

Figyelem!

Alapfeltevések

A megfejtés fordított sorrendjében haladva:

  1. Alapfeltevés, hogy a megfejtésül szolgáló hármas összetételek nemcsak szabályosak, hanem széles közben ismert, gyakran használatos állandósult kifejezések és nem valami különlegességet neveznek meg. Tehát nem a kabátzsebszösz és a csótánylábficam, de még csak nem is a haranglábácsolat vagy perzsaszőnyeg-tisztító kategóriájába tartoznak, hanem ezeknél szokványosabb, közhasználatú kifejezések, mint például a közteherviselés vagy az ökörkörömpörkölt, netán az iparitanuló-képzés (hogy a mozgószószabály szerinti írásmód is kapjon itt reprezentációt)
  2. A középső lépésben a műcímekből kivett szóval képzett kettős összetételek szintén általánosan használt kifejezések, tehát nem zsanérsikoly és nem búvárfing, hanem ajtónyikorgás és gázbuborék.
  3. A feladott szerzők és műveik lehetőleg szintén eléggé ismertek. Ha a szerző igen jelentős, népszerű, „híres”, akkor persze valamivel mélyebbre mehetünk az életműben, de ha a szerző esetleg kevésbé élvonalbeli, akkor viszont a műve az ismertebbjei, jelentősebbjei közé tartozik (legtöbbször életrajzában főbb művei között felsorolt alkotás). Ha ettől mégis eltérek, akkor a szerző neve után még valamilyen pótlólagos infót is megadok (pl. műfaj, megjelenés módja, ideje)

Kérem a játékostársakat, hogy a fentiekből kiindulva kerüljék mind az alig ismert, kiguglizott  műcímekkel való operálást, mind a mondvacsinált, esetleges szóösszetételeket – az erőltetve kihozott és összerakott megoldásokat nem fogom elfogadni – de az enyémtől eltérő kifogástalan alternatív megoldásokat persze örömmel veszem és pontozom.

Pontszámok – Súgások

Súgás előtt

  • A feladványsorozat célja maga a játék és a fejtörés, de emellett pontverseny is folyik.
  • A feladványt segítség nélkül megfejtők a maximális pontszámban részesülnek. Egységesen 5 pont jár a megfejtőnek, akár az általam elrejtett hármas szóösszetételt fejtette meg, akár részemről hibátlannak tartott alternatív megoldást talált (erről bővebben alább).

Alternatív megoldások

Minden bizonnyal lesznek az enyémtől eltérő kifogástalan megfejtések – és kifogásolhatók is.

  • ha nincsenek aggályaim (vagy csak enyhék) akkor elfogadom az alternatív megfejetést – és jár az 5 pont
  • ha elfogadom, de fenntartom, hogy ez egy aggályos megfejtés, akkor 2 lappangó pontot feljegyzek magamnak – ezt a játékos akkor kapja meg, ha a játék végéig nem talál jobb megfejtést
  • ha az alternatív megfejtést túlságosan erőltetettnek találom, akkor nem fogadom el és nem jár érte pont (ilyen döntés csak szubjektív szempontok alapján történhet, igyekszem a szigorúság és engedékenység között félúton maradni)
  • Minden játékos csak egyszer, a legtöbbet érő megfejtéséért kap pontot

Súgások

  • A közzétételtől számítva nagyjából 24 óránként legalább 2, legfeljebb 4 segítséget adok. (Ezek nem mindig a sorok sorrendjében következnek, és nem is feltétlenül csak 1-1-sorra vonatkoznak – mindig külön jelzem, hogy mire.)
  • Minden súgás után 1-1 ponttal kevesebb jár az új megfejtőknek.
  • A súgás(ok) után csak olyan alternatív megfejtést fogadok el, amely a súgásban közölt információnak is megfelel (pontozása azonos a nem alternatívval)
  • Az aggályosként ugyan, de elfogadott alter megoldásokért az első súgás után 1 lappangó pont jár, a második súgás után kételyes megoldásnak már nincs értéke

szolgáltató blog

A bejegyzés trackback címe:

http://kreativ-jatek.blog.hu/api/trackback/id/tr967361362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.