Keresőoptimalizálás

A honlapoknak a keresőeszközhöz való optimalizálása lényegében két folyamatból áll, az első során a weboldal építése vagy átalakítása olyan módon történik, hogy az bizonyos kulcsszavakra nézve maximálisan keresőbarát legyen, azaz megfeleljen a kulcsszavas Google-keresések szempontjainak; ez lényegében a honlapoptimalizálás. A másik folyamat során az adott honlap külső link-támogatás kap, amelynek lényege, hogy idegen webhelyekről kulcsszavas linkeket küldünk a céloldalra; ez a tevékenység lényegében linképítés. A kettő együtt: ha a keresőbarát weboldal megfelelően erős és szakszerűen felépített külső webtámogatást kap, általában jelentős mértékben előrébb mozdul a találati listákon. Ennyi a SEO = Google keresőoptimalizálás lényege.



Játék - Irodalom - Nyelv

Szövegasszociációk: Irodalom, művészet, nyelv. Feladványok címekkel, nevekkel - szórejtvények

Társoldalak

az oldalakon hirdetési lehetőség:

JÁTÉK - PÓKER, SAKK, GO. kártya
Texas holdem póker kártyajáték
Játék marketing - kreatív játékok
Honlap-Seo, Mobil marketing sms
asszociációs játék feladványok
üzenet tömeges küldése, kampány

Honlapoptimalizálás - szövegírás

SEO mobil marketing projekt

META-SEO Arvisura sms kampány

 

tömeges sms kampany

 

Ügyfélkör szélesítése mobilmarketing módszerekkel télikertek értékesítése terén. Számítógépről tömeges szövegüzenet küldése mobilkészülékre. Gateway-Online: Csoportos SMS-küldés magyar mobilhálózatra

A játékblog témája és optimalizációs keresési kulcsszavai: irodalmi játékok; irodalmi játékok gyerekeknek; kreatív játékok; adj király katonát; bábel torony; bábel tornya játék; kreatív játék; bábel torony játék; téli torony játék; hanoi tornyai; irodalmi asszociációk; asszociációs társasjáték; madzag átvevő játék; kreatív társasjátékok; mobil babel torony; tömeges logikai kreatív társasjáték; a rubik kocka története; adj kiraly katonat; kreatívjáték; online könyvletöltő oldalak; les fociban; vörösmarty petike; cs go ügyességi csoportok; kreativjáték; rubik labda; játékos irodalmi feladatok - műveltségi fejtörő, kvíz, mobilmarketing, tömeges sms kampány, télikertek

Kreativitás - Játék - Logika

Kreativitás

Az alkotókészség, idegen és általánosabb értelmű kifejezéssel a kreativitás nem más, mint a személyiség bizonyos jellemzőinek olyan speciális összerendezettsége, amely az egyént olyan gondolati és cselekvési képességekkel ruházza fel, amelyek valaminek a létrehozására, megalkotására irányulnak. A kreativitás alkotói képességet és alkotói késztetést egyszerre hordoz magában, ami azt jelenti, hogy a kreatív személyiség nem az, aki szeretne létrehozni valamit, de erre kevéssé képes, és nem is az, aki képes lenne az alkotásra, de nehezen jut el a cselekvésig, hanem az, aki tud, akar és tesz.

A kreativitás nem csupán az alkotás során mutatkozik meg, hanem sok egyéb területen is (konstruktív probléma-megoldás különböző élethelyzetekben, a lehetőségek sokféleségét számba vevő konfliktus-kezelés, előrelátás, tervezési hajlam), megmutatkozik a magatartás és viselkedés egészén, a személyiség gondolati és gyakorlati aktivitásán.

A kreativitás nagyrészt genetikailag determinált képesség, de jelentős mértékben fejleszthető, kiváltképp gyermekkorban.

Logika

A logika részben egy tudományág, részben egy gondolkozási folyamat neve.

Első értelmében a logika az érvényes következtetések és bizonyítások, illetve az ezzel összefüggő filozófiai, matematikai, nyelvészeti, módszertani stb. kérdések tudománya. A logika tudománya mára elválaszthatatlanul összefonódott a matematikával.

Általánosabb, hétköznapibb értelemben a logika következetes gondolkodást, az ok-okozati összefüggések felismerésére való készséget, a problémák elméleti úton (feltételezések és végkövetkeztetések felállítása) történő megoldását jelenti.

A művészetben sokak szerint a logikánál fontosabb szerepet játszik az intuíció és az érzelmi töltet. Ugyanakkor pontosan tudjuk, hogy például Bach művei szigorú matematikai törvényszerűségek alapján épülnek fel, és a jelentős képzőművészeti alkotásokban is tetten érhetők a geometriai szabályok logikus, következetes alkalmazása. József Attila szállóigévé vált verssora szerint pedig éppenséggel: "A líra - logika".

A játék

A játék pedig az, ami a kreativitásba, logikába színt visz és életet lehet. Számos meghatározása és megközelítése létezik. Bizonyos felfogás szerint a játék az életfentartó ösztönök egyike. Vannak, akik a színlelés, alakoskodás művészetének tartják a játékot. 

Pszichológiai szempontból a játék tágabb értelemben az állatoknak és embereknek minden olyan élvezettel teli tevékenysége, amelyet maga a tevékenység fölött érzett öröm motivál, és nincsen közvetlen vonatkozása az életszükségletek kielégítésére. Ebben a megközelítésben a játéknak elsősorban feszültségoldó, örömszerző funkciója domborodik ki.

Nyilvánvalóan különbséget kell tennünk a gyermekek spontán játéka és a felnőttek szórakoztató játékai között, ez tovább nehezíti a meghatározást, mint ahogy azt is: elég nagy a különbség mondjuk a futóverseny, a sakk, a vörös pecsenye, a bikaviadal, és a pisztollyal játszott orosz rulett között. Pedig mind játék. És akkor a számítógépes és internetes játékokról (mondjuk: online póker) még nem is beszéltünk.

Külön fejezetet érdemel a művészeti ágakban megmutatkozó játék. Árulkodóak pl. ezek a kifejezések: színjáték, színpadon játszik, hangszeren játszik, hegedűverseny... Vagy jusson eszünkben Kurtág György remekművének a címe: Játékok....

Se szeri se száma az irodalmi és nyelvi játékoknak. Ezek szellemi játékok, amelyeknek terepe az irodalom és a nyelv. De végtelen a száma azoknak a művészeti alkotásoknak is, amelyekben valamilyen módon megjelenik a játék.

Végül: bizonyos felfogás szerint a művészet egésze is egyfajta kreatív játék. A szabad alkotás folyamata pszichológiai szempontból szinte azonos a játékkal: olyan tevékenység, amelynek nincsen közvetlen vonatkozása az életszükségletek kielégítésére.

SOFŐRSEGÉLY BUDAPEST

A magyar fővárosban szórakozó fiatalok biztonságát szolgálja az éjszakai sofőrszolgálat, amely lehetővé teszi, hogy ittas vezetés helyett az autó tulajdonosok profi gépkocsivezetőt hívjanak és saját kocsijukkal jussanak haza - mondjuk egy játékkaszinóból. A Sofőrom szolgáltna 24 órájában hívható telefonon.

Kereső optimalizálás, Seo

A honlapoknak a keresőeszközhöz való optimalizálása lényegében két folyamatból áll, az első során a weboldal építése vagy átalakítása olyan módon történik, hogy az bizonyos kulcsszavakra nézve maximálisan keresőbarát legyen, azaz megfeleljen a kulcsszavas Google-keresések szempontjainak; ez lényegében a honlapoptimalizálás. A másik folyamat során az adott honlap külső link-támogatás kap, amelynek lényege, hogy idegen webhelyekről kulcsszavas linkeket küldünk a céloldalra; ez a tevékenység lényegében linképítés. A kettő együtt: ha a keresőbarát weboldal megfelelően erős és szakszerűen felépített külső webtámogatást kap, általában jelentős mértékben előrébb mozdul a találati listákon. Ennyi a SEO = Google keresőoptimalizálás első lényege - ha szakszerűen történik az optimalizáció, a weboldal esélyt nyer arra, hogy bizonyos kifejezésekkel a Google keresések első találati oldalára kerüljön - ez természetesen csak lépésről lépésre történhet, és csak az esetben, ha a konkurens weblapokat nem optimalizálják ugyanilyen vagy nagyobb SEO-apparátussal.

Optimalizációs program, 2016

Üzenetküldő kampány: szövegüzenet továbbítás mobileszközre tömegesen. | belső honlapoptimalizáló oldalak erősítése - linkerő növelés: honlap ajánló weboldal, blogajánló

Kulcsszavak Google-kereséshez: irodalmi játékok gyerekeknek; asszociációs játékok; babel torony; bábel tornya játék; bábel torony játék; rubik bábel torony; könyvletöltő oldalak; kreatív társasjáték; babel torony jatek; drakensang online; kreatív játék; bábel torony rubik pdf; asszociációs játék; rubik kockás játékok; kreatívjáték; rubik jatekok; kreativ jatek; asszociáció játék; első magyar rubik kocka története

Kreatív stratégiai kvízjáték

2016.07.28. 18:56 - Homo Ludens

honfoglalo jatekÚjra divat a Honfoglaló

A honfoglaló egy 17 éve működő online, stratégiára épülő kvízjáték, melynek érdekessége, hogy egyszerre hárman játszhatják.

A játékmenet igazodik a rendelkezésünkre álló időhöz is, lehetőségünk van rövidebb villám játékot játszani vagy választhatjuk a hosszú hadjáratot is. Ha olyan időszakban lépünk be a játékszobába, amikor sokáig nem találunk ellenfelet, akkor lehetőség van egy vagy két robotellenfél ellen játszani.

A honfoglalo.hu is alkalmazza a játékon belüli vásárlást, a régi és bevált SMS üzenetküldés közbeiktatásával van lehetőségünk aranytallérok vásárlására, amelyeket a játékon belül költhetünk el. Ahhoz, hogy játszani tudjunk, először regisztrálnunk kell, minden tag a győztes csaták után pontokat kap, a pontok mennyiségétől függően pedig rangokat adományoznak.

Játékmenet

  1. Bázismegye választás
  2. Terjeszkedés
  3. A szabad területek felosztása
  4. Háború

I. forduló: Bázismegye választás

A regisztrált játékosok sorban választanak maguknak egy bázismegyét. A bázismegyék nem lehetnek egymással szomszédosak és 1000 pontot érnek.

II. forduló: Terjeszkedés

A játékosok választanak egy szomszédos megyét, és ha jól felelnek a feleletválasztós kérdésre, akkor a megyét elfoglalják és folytatódik a játék. A megszerzett megyék 200 pontot érnek.

Ez a forduló maximum 6 körből áll. Az igazságosság kedvéért minden körben más a játékosok megyeválasztási sorrendje.

III. forduló: A szabad területek felosztása

A rendszer minden körben egy tippelős kérdést tesz fel a játékosoknak. A nyertes választhat megyét.

Az így megszerzett megyék 300 pontot érnek. Ez a forduló addig tart, amíg el nem fogynak a szabad megyék, ekkor kezdődik az utolsó forduló, a háború.

IV. forduló: Háború

Minden körben minden játékos egyszer támadhat. A támadónak és a védőnek ugyanarra a feleletválasztós kérdésre kell válaszolnia:

  • A védő nyer, ha a támadó nem találja el a helyes választ
  • A támadó nyer, ha ő eltalálja a helyes választ, de a védő nem
  • Ha a támadó és a védő ugyancsak eltalálja a helyes választ, akkor egy tippelős kérdéssel döntjük el a csatát.

Miért sikeres a Trónok harca játék?

2016.06.08. 13:44 - Homo Ludens

tronok harca jatekFilmen, könyvben, játékban is hódít a Trónok harca

Az utóbbi évek sikerfilmje a népszerű Trónok harca sorozat. Az HBO marketingesei egy olyan történetet és filmet alkottak meg, mely ötvözi magában az összes tematikát, amelyet a filmes világban kitaláltak.

A film írói bizarr keverékét alkották meg a zombis, vérfarkasos vámpírfilmeknek, a sárkányokról szóló filmeknek, miközben az egész történelmi kosztümös kalandfilm köntösbe van öltöztetve. Ezt az egészet pedig leöntötték egy halom pucérkodással és gyilkossággal. A filmben folyó gyilkolászásról talán elmond valamit az, hogy a címszereplő Stark-ot még az első évadban kivégezték. Az évadok múlásával egyre világosabbá válik, hogy a nagynevű, ismert színészek szereplése sem garancia arra, hogy karakterük sokáig képernyőn lesz.

A meglehetősen fordulatos és szerteágazó történetből szerepjáték és számítógépes játék is készült. A Telltale cég olyan programot készített, melyen nem a lövöldözés és a gyilkosság játssza a főszerepet.

A Trónok harca játék 6 fő epizódra van osztva:

  • első epizód: „Acél a jégből
  • második epizód: „Elfelejtett lordok
  • harmadik epizód: „Pallos a sötétségben
  • negyedik epizód: „A tél fiai
  • ötödik epizód: „Viperafészek
  • hatodik epizód: „Jégsárkány”.

A játék többféle platformra is megtalálható: Android, iOS, Mac OS X, Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One.

A Trónok harca franchize-ban még rengeteg marketing potenciál és profit rejlik. A készítők természetesen megpróbálják ezeket kiaknázni, ezért nemsokára érkezhet az új évad a sorozatban és a játékban is.

3d játékok vr szemüveghez, Androidra

2016.03.31. 20:53 - Homo Ludens

Marketingkampány indul az okostelefonos játékok népszerűsítésére

vr 3d jatek szemuveghez

Néhány évvel ezelőtt még SMS kódban küldték el a szolgáltatók a játékok letöltéséhez szükséges adatokat, az egyszerű mobiltelefonok tulajdonosai számára, ezután jöttek az okostelefonokra letölthető játékok, melyeket a HD felbontású applikációk köröztek le, a legújabb őrület pedig a virtuális szemüvegek segítségével három dimenzióban játszható játékok megjelenése.

Az Android rendszerű telefonokon, a szükséges 3D vr szemüveg beszerzése után az App Marketből tudjuk letölteni az ízlésünknek megfelelő játékot vagy applikációt.

A keresőbe írjuk be: vr játék, vr game vagy vr program.

A játékok reklámképén látható a vr glass-t jelképező icon:vr glass icon

Ne várjunk sokat ezektől a mobiltelefonos játék programoktól. A virtuális realitásban 3D-ben játszható okostelefonos játékok programozása még nem a legtökéletesebb, de időtöltés gyanánt elszórakozhatunk velük.

Játékajánló: Dinoszauruszok 3d VR szemüvegben

jurassic park 3d szemuvegA Jurrasic VR - Google Cardboard a Lunagames kalandjátéka. VR szemüveg segítségével élőben találkozhatunk a jurakori dinoszauruszokkal – legalábbis a játék marketing leírása szerint.

A játékban jelenleg négyféle dínóval harcolhatunk:

  • T-Rex (Tyrannosaurus Rex)
  • Triceratops
  • Raptor (Velociraptor)
  • Dilophosaurus

A szerkesztők és programozók a jövőben több dinoszaurusz faj háromdimenziós figuráját tervezik belekódolni az Androidos okostelefon applikációba.

Játék a fizikával

2016.01.23. 21:21 - Homo Ludens

szodabikarbona lufi kiserletA gázok és a térfogat

Sok mindennel lehet játszani, de a legkreatívabbak fizikai kísérletek formájában találjál meg az időtöltés legérdekesebb módját. A cégek tömegesen ontják a legkülönfélébb marketing kampányokat, melyekben a számítógépes játékokat reklámozzák. Most leírunk egy olyan fizikai kísérletet, amely valójában jó játék, és közben kreatív módon tanulhatunk is.

Ez a kísérlet bebizonyítja, hogy a gázok, mivel részecskéik sokkal távolabb vannak egymástól, több helyet foglalnak el, mint az azonos tömegű szilárd és folyékony anyagok. A szódabikarbónát ecettel összekeverve kémiai reakció játszódik le, ami szén-dioxidképződéssel jár.

Anyagok és eszközök: ecet, nátrium-hidrogén-karbonát (szódabikarbóna), léggömb, kanál, tölcsér, szűk nyakú üveg.

  • Végy egy szűk nyakú üveget, és óvatosan töltsd fel ecettel a negyedrészéig! A reakciót meggyorsíthatod, ha langyos ecetet használsz.
  • A tölcsér segítségével a léggömbbe tegyél szódabikarbónát! Óvatosan ütögesd a tölcsért, ha eldugult. Teljesen töltsd meg a léggömb testét szódával.
  • A léggömböt lefelé tartva, húzd rá a száját az üveg nyakára. Mihelyt biztonságosan rögzítetted, emeld fel a léggömböt, hogy a szóda gyorsan beleszóródjon az üvegbe.
  • Amikor a szóda érintkezik az ecettel, a képződött szén-dioxid-gáz pezsegni kezd, és lassan felfújja a léggömböt.

Végre itt az új DOOM játék

2016.01.10. 17:43 - Homo Ludens

doom 2016 jatekHosszú idő után visszatér a Doom PC-s játék, sokkal véresebben, mint eddig bármikor. A veterán játékosok örömére, a tervezők visszatértek a játék gyökereihez.

Az új játék olyan lesz, mint az első, ellenséges hordák véget nem érni akaró tömegét kell legyilkolni. A korábbról ismert szörnyek mellett tömegesen kaszabolhatunk újakat is, például a Possessed Engineer nevűt. Ez egy olyan fajzat, aki felett a démonok vették át a hatalmat, s ha sikerül is legyőznünk, a hátára szerelt méretes üzemanyagtartály robbanása még holtában is veszélyforrást jelent. Újdonság a Mancubus nevű fajzat, mely lángszóróval is fel van szerelve plazmafegyveres rokonával szemben. Feltételezhető, hogy a multiplayeres módban némileg más ellenfelek lesznek mint a kampányban, ahol előfordulhat a Baron of Hell és a Summoner nevű lény is, róluk többet egyelőre nem tudunk. A marketing kampányban az alaptörténet szerint, egy szekta felszabadítja a pokol szörnyetegeit, akiket nekünk le kell mészárolnunk.

A Doom egy régi vágású játék, amit sokan kedvelnek, és nincs is szükség sms vásárlásra a játékon belül, a Doom marketing kampánya ennél jóval egyszerűbben zajlik.

A retro feeling megteremtése érdekében alapfelszerelés a láncfűrész, ezzel mászkálva nagy véres pacákat kreálhatunk a Doom démonjaiból.

A multiplayer játékmód a Doom szerves része lesz, ami különféle játékmódokkal és a kampány változatos, helyszínein kialakított pályákkal vár bennünket. A bemutatott módok között, a már korábban látott TDM mellett, ott a Clan Arena és a Warpath. Előbbi egy csapatalapú Last man standing, vagyis nincs respawn a következő körig, az utóbbi pedig azt kéri tőlünk, hogy a pálya különböző pontjait foglaljuk el.

A tervek szerint a Doom PC-re, PS4-re és Xbox One-ra idén tavasszal jelenik meg, de figyeljük a cég marketing kampányát, melyből többet megtudhatunk majd.

Drakensang Online

2015.12.18. 16:04 - Homo Ludens

játék marketing, számítógépes játékprogramozás - játékfejlesztés - tartalommarketing - pr-cikk 

Egy igazi MMORPG unikum a Bigpoint jóvoltából

Egyre nagyobb teret hódítanak a virtuális térben a többfelhasználós szerepjátékok, amelyek lassan, de biztosan már  kezdik háttérbe szorítani az egyéb offline jellegű PC játékokat. Ennek az oka nagyon egyszerű! Azok a számítógépes játékok, amelyek koncepciója nem csupán egy helyi hálózatra terjed ki, hanem az Internet teljes egészére, az az emberek számára sokkal jobb kikapcsolódást és élményekben gazdagabb időtöltést eredményezhet, az esetlegesen kialakuló szociális kapcsolatokról már nem is beszélve. Cikkemben egy ilyen játékot szeretnék a Kedves Olvasók részére bemutatni, amely elfog vezetni mindenkit arra a bloganyagomra, amelyben teljes körűen összefoglalom a játékkal kapcsolatos saját tapasztalataim, elvégre én magam is aktív részese vagyok a továbbiakban ismertetett játékvilágnak.

Kreatív játékok az újévi bulihoz

2015.12.10. 12:00 - Homo Ludens

gyertyatarto jatek karacsony ujevNincs szebb dolog, mint amikor a karácsonyi vagy szilveszteri asztalt saját készítésű díszeinkkel tesszük hangulatossá. Még élvezetesebb, ha ezt közösen végzi a család apraja-nagyja. Kevés ráfordítással, gyönyörű és kreatív érdekességeket készíthetünk, játszva.

Csillagos gyertyatartó

A gyertyafény mindig meghitt hangulatot varázsol az otthonokba, különösen a téli fagyos estéken. Hogyan készíthetünk karácsonyra, szilveszterre hangulatos gyertyatartót?

Szükséges anyagok, eszközök:

  • festékszóró ballon
  • befőttesüveg
  • újságpapír, papír vagy fólia
  • matricák tetszőleges mintával (csillag, fenyőfa, stb.)

Első lépés. A tiszta befőttesüveget töröljük szárazra, majd az asztalt (vagy egyéb munkafelületet) terítsük le újságpapírral vagy fóliával.karacsony gyertyatarto
Második lépés. Az üveg külső részére ragasszuk fel a matricákat. Karácsonyra, szilveszterre fenyőfák, csillagok illenek, Valentin-napra szívecskéket ragasszunk. Figyeljünk oda, hogy a matricák jól odatapadjanak az üveghez. Óvatosan és egyenletesen fújjuk le a festékkel az üveget, vigyázva nehogy megfolyjon a festék. Tökéletes munkát úgy végezhetünk, ha körülbelül 40 centiméterről szórjuk a festéket.kreativ jatek gyerekeknek
Harmadik lépés. Várjuk meg, míg megszárad a festék és óvatosan távolítsuk el a matricákat.gyertyatarto gyerekeknek
Negyedik lépés. Az üveg aljára helyezzünk teamécsest, és élvezzük a játszva készített hangulatot.

Hogyan állj be játéktesztelőnek?

2015.11.26. 19:16 - Homo Ludens

video game testerSzámítógépes játék tesztelőnek állni egyszerű feladat, csak egy kérdőív és egy tesztsablon kel hozzá – írja a PC Guru.

A játékipar már több mint harminc éve ontja magából a különféle számítógépes és online játékokat, értelemszerű, hogy ezek között még mindig találni olyat, melyről nem készült kimerítő teszt, leírás. A játékok kategóriájuk szerint lehetnek: független (indie), kis költségvetésű (budget) és vagy alkalmi (casual) játékok, ezek mellett rengeteg konzol és mobiljáték is jelenik meg. A mobiltelefonok és okostelefonok megjelenése óriási lökést adott az egyszerűbb játékok piacának, hiszen ezeket a game-eket ingyen is játszhatjuk, de a játékon belül vásárolhatunk is, akár egyszerűsített sms üzenet küldés segítségével is.

A PC Guru pályázatot hirdet minden hónapban, játéktesztelőknek. Olyan játékokról várnak leírásokat, melyek még nem szerepelnek az adatbázisukban. Az írásokhoz, weboldalukról letölthető a tesztsablon, melyet követve lesz szakszerű a tesztleírás.

Az elkészült művekhez, a játékoldalon találunk űrlapot, mely kitöltése értelemszerű és ennek segítségével azonosítják be a tesztírót és a játékot.

Nyilvánvaló, hogy az oldal ellenőrzi, hogy nem koppintásról, másolásról, esetleg egy másik teszt átírásáról van-e szó.

A legjobbnak ítélt írások beküldői 3 hónapos előfizetést nyernek a magazinra. A szerkesztők megjegyzik, hogy minden évben kikerült egy két tesztíró a versenyzők közül, akik állandó munkatárssá léptek elő.

Akit érdekelnek a számítógépes vagy okostelefonos játékok, próbálkozzon a tesztírással, hátha érkezik majd az örömteli sms marketing üzenet, hogy megkapta a díjat.

Hírek a game szerverek világából

2015.11.12. 23:10 - Homo Ludens

the elder scroll server.pngFrissítést kap a The Elder Scrolls Online

A Zeni Max Online fejlesztői csoport november 2-án PC-re, november 17-én Xbox-ra és november 18-án PlayStation platformokon frissíti a The Elder Scrolls Online programcsomagjait. Az előfizetők számára ingyenesen lesz elérhető és letölthető a programcsomag, mindenki más számára 3000 koronát (a játékban használt pénz) kellesz lecsengetni. A frissítés mintegy húszórányi új játékteret tartalmaz, az összes lokációban, de a legtöbb újítás az orkok szintjén várható.

A történet nem bonyolódik túl, Kurog király kéri a lovagok segítségét a citadella felépítéséhez és az orkok nagyságának visszaszerzéséhez. A küldetések mellett, próbatételeken is részt vehetünk, ahol egyedül, vagy csoportokba verődve kell 6 főellenséget legyőzni, amiért különböző bónuszok járnak. A játékosok felszerelése és a skinnek is bővülnek. Akit érdekel a megjelenés előtt a frissített játék, már most csatlakozhat a tesztszerverre és kipróbálhatja az újításokat.

Dagor 4.0 motor a War Thundernek

A Gaijin fejlesztőcég, új motort szerkesztett a népszerű akciójáték alá. Az új programrendszer lehetővé teszi a lövések okozta sérülések pontosabb kiszámítását. Ezzel együtt a környezet grafikája is jelentős fejlődésen ment keresztül, sokkal realisztikusabbá vált. Az új motorral a tankok már az épületeket is le tudják rombolni, ezzel nem csak a játékélmény változik, de a lerombolt tereptárgyak helyén saját bunkereket is tudunk építeni. Mostantól a szélerősség befolyásolhatja a játékmenetet, úgy ahogyan az a valóságban is történne.

Jó játékot.

Feladványok a Ludus csoportban

2015.07.11. 19:15 - Homo Ludens

ludus.jpgA Facebookon a legutóbbi asszociációs sorozatok kedvéért indított csoport éli a maga életét: 5-6 igen aktív tag rendszeresen készít és ad fel feladványokat. Olykor én is jelentkezem olyannal, amelyik nem kerül ki a blogos játékhelyekre. Most ezekből jön itt néhány:

Római óvodáts

  • A megfejtés egy művész neve

Tromf Nádasdy Ádám kezében

  • a megfejtés egy JA-vers címe

Cinkelt kártyákkal játszik Ádámka, erről kapta nevét a szakcsoport

  • Egy közismert vers címe a megfejtés

>>

Hármasugrás - szabályok, páldamegoldás

2015.04.12. 19:13 - Homo Ludens

osszerakosHámasugrás

- Újabb feladványok

Új feladványsorozatot indítottam. A egyes fejtörők Tizenhat tonnát raksz c. blogomban jelennek meg, katt a fenti címre a legújabbak lehívásához. Alább a szabályok és egy példamegoldás.

operatív színtér: Ludus csoport a Facebookon

A játék menete

Információként megadom három alkotó (esetleg előadó vagy főszereplő) nevét. Ezzel egy-egy ismert  (legtöbbször irodalmi) mű címére utalok.

  1. A címekben szereplő 1-1 kifejezéssel egyesével szóösszetételt kell képeznetek. (Toldalékkorrekciók lehetségesek!)
  2. A  hozzáadott szavakból egy hármas szóösszetétel rakható össze (igekötős szavakkal itt most nem játszunk). {Lásd lentebb a Kiegészítéseket és Alapfeltevéseket is.}

Megfejtésként a háromszorosan összetett szót várom a Facebookon: Privát üzenet BDK-nak.

Példamegfejtés:

  • Marcel Proust
  • Jack Kerouac
  • Ernest Hemingway

Az asszociáció menete

Első ugrás:

  • Marcel Proust: Az eltűnt idő nyomában > IDŐ
  • Jack Kerouac: Úton > ÚT
  • Ernest Hemingway: Búcsú a fegyverektől > FEGYVER

Második ugrás:

  • IDŐ > IDŐGÉP
  • ÚT > KOCSIÚT
  • FEGYVER > FEGYVERGYÁR

Harmadik ugrás – MEGFEJTÉS:

  • Gépkocsigyár

Kiegészítések:

  • A magyar helyesírásban az egybe- és különírás gyakran vita tárgyát képezi, így egyéni felfogásunkat félretéve ezúttal fogadjuk el mértékadónak az MTA helyesírási online szoftverét, és tekintsük úgy, hogy játékunkban hármas szóösszetételnek számít az, amelynek elemeit ha a http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/kulegy webhelyre egyesével begépeljük, akkor javaslatként egybeírt szót kapunk – akkor is, ha ez nem az első javaslat. (A kötőjeles írásmód is egybeírásnak számít!)
  • Alkotók helyett esetenként lehet, hogy előadók vagy főszereplők nevével fogok a műcímre utalni (ezek gyakran jellemzőbbek a műre, mint maga az alkotó)
  • A műcímben a kulcsszó nem feltétlenül tiszta formájában fordul elő: lehet ragozott (mint fent: úton > út), jelzett, képzett alakban; előfordulhat továbbá szóösszetételben is.
  • Mint jeleztem: a nyelvi szabálytól eltérően igekötős szavakat ebben a játékban nem használunk.

Figyelem!

Alapfeltevések

A megfejtés fordított sorrendjében haladva:

  1. Alapfeltevés, hogy a megfejtésül szolgáló hármas összetételek nemcsak szabályosak, hanem széles közben ismert, gyakran használatos állandósult kifejezések és nem valami különlegességet neveznek meg. Tehát nem a kabátzsebszösz és a csótánylábficam, de még csak nem is a haranglábácsolat vagy perzsaszőnyeg-tisztító kategóriájába tartoznak, hanem ezeknél szokványosabb, közhasználatú kifejezések, mint például a közteherviselés vagy az ökörkörömpörkölt, netán az iparitanuló-képzés (hogy a mozgószószabály szerinti írásmód is kapjon itt reprezentációt)
  2. A középső lépésben a műcímekből kivett szóval képzett kettős összetételek szintén általánosan használt kifejezések, tehát nem zsanérsikoly és nem búvárfing, hanem ajtónyikorgás és gázbuborék.
  3. A feladott szerzők és műveik lehetőleg szintén eléggé ismertek. Ha a szerző igen jelentős, népszerű, „híres”, akkor persze valamivel mélyebbre mehetünk az életműben, de ha a szerző esetleg kevésbé élvonalbeli, akkor viszont a műve az ismertebbjei, jelentősebbjei közé tartozik (legtöbbször életrajzában főbb művei között felsorolt alkotás). Ha ettől mégis eltérek, akkor a szerző neve után még valamilyen pótlólagos infót is megadok (pl. műfaj, megjelenés módja, ideje)

Kérem a játékostársakat, hogy a fentiekből kiindulva kerüljék mind az alig ismert, kiguglizott  műcímekkel való operálást, mind a mondvacsinált, esetleges szóösszetételeket – az erőltetve kihozott és összerakott megoldásokat nem fogom elfogadni – de az enyémtől eltérő kifogástalan alternatív megoldásokat persze örömmel veszem és pontozom.

Pontszámok – Súgások

Súgás előtt

  • A feladványsorozat célja maga a játék és a fejtörés, de emellett pontverseny is folyik.
  • A feladványt segítség nélkül megfejtők a maximális pontszámban részesülnek. Egységesen 5 pont jár a megfejtőnek, akár az általam elrejtett hármas szóösszetételt fejtette meg, akár részemről hibátlannak tartott alternatív megoldást talált (erről bővebben alább).

Alternatív megoldások

Minden bizonnyal lesznek az enyémtől eltérő kifogástalan megfejtések – és kifogásolhatók is.

  • ha nincsenek aggályaim (vagy csak enyhék) akkor elfogadom az alternatív megfejetést – és jár az 5 pont
  • ha elfogadom, de fenntartom, hogy ez egy aggályos megfejtés, akkor 2 lappangó pontot feljegyzek magamnak – ezt a játékos akkor kapja meg, ha a játék végéig nem talál jobb megfejtést
  • ha az alternatív megfejtést túlságosan erőltetettnek találom, akkor nem fogadom el és nem jár érte pont (ilyen döntés csak szubjektív szempontok alapján történhet, igyekszem a szigorúság és engedékenység között félúton maradni)
  • Minden játékos csak egyszer, a legtöbbet érő megfejtéséért kap pontot

Súgások

  • A közzétételtől számítva nagyjából 24 óránként legalább 2, legfeljebb 4 segítséget adok. (Ezek nem mindig a sorok sorrendjében következnek, és nem is feltétlenül csak 1-1-sorra vonatkoznak – mindig külön jelzem, hogy mire.)
  • Minden súgás után 1-1 ponttal kevesebb jár az új megfejtőknek.
  • A súgás(ok) után csak olyan alternatív megfejtést fogadok el, amely a súgásban közölt információnak is megfelel (pontozása azonos a nem alternatívval)
  • Az aggályosként ugyan, de elfogadott alter megoldásokért az első súgás után 1 lappangó pont jár, a második súgás után kételyes megoldásnak már nincs értéke

CSOR - CSO - CS

2015.02.19. 18:18 - Homo Ludens

osszerakos.jpgEbben a feladványtípusban egy-egy szóra, kifejezésre, fogalomra kell asszociálnotok az információként megadott sorok sorrendjében úgy, hogy kiegészítitek őket néhány eléjük vagy mögéjük írt betűvel. A kiegészítésekből egy nevet rakhattok össze (példát >>itt találtok).

Asszociáljatok tehát olyan szavakra, amelyek az alábbi fogyó betűhaladvány  elemeinek kiegészítésével jönnek létre.

CSOR
CSO
CS

Megfejtésként a kiegészítésekből összeillesztett nevet kell beküldeni Facebook-üzenetként: Privát üzenet Balla D. Károlynak

1. súgás (a második sorhoz): A szláv mitológia sötét alakja, Csernobog isten fia

2. súgás (az első sorhoz): Kossuth-díjas magyar költő, 1916-1995.

3. súgás (a harmadik sorhoz): Kossuth-díjas festőművész, 1865-1961

Megfejtés:

>>>>

>>>>

BARTÓK

mert:
CSORBA
CSORT
CSÓK

A súgásokban:  CsortCsorba Győző, Csók István

Alternatív megfejtés (a megfejtők bukkantak rá):

DANTE - csorda, csont és CSE (csillagászati egység)

Gratulálok a megfejtőknek és köszönöm a játékot!

Az aktuális feladványokról itt értesülhettek: Ludus csoport a Facebookon

Kiegészítős-összerakós asszociációk

2015.02.19. 15:52 - Homo Ludens

osszerakos.jpgLegutóbbi 50 részes feladványsorozatom - Állj! Asszociálj! - tavalyi sikerére támaszkodva kezdenék egy újat másfajta rejtvénytípussal. Itt nem műcímekről, hanem tulajdonnevekről lesz szó. Ez lehet személynév, városnév, építmény, csoport, mozgalom, intézmény, létesítmény stb. neve, a lényeg, hogy olyasmi, amit a helyesírás nagy kezdőbetűvel rendel írni. A nevet itt is asszociációkból kell összerakni úgy, hogy az általam megadott betűcsoportokat (csonka szavalat) ki kell egészíteni, és a kiegészítéseket egymás mögé illesztve jön ki a feladott név. Hogy még érdekesebb legyen, azon fogok mesterkedni, hogy ne teljesen véletlenszerű három képzettársítás vezessen a megoldáshoz, hanem ezek valahogy egymáshoz is kapcsolódjanak, mondjuk jól behatárolható csoportot alkotva.

Példa:

RESZKE
ZIKE
KUSZ

Keressük azt a nevet, amely a fenti hívószavakhoz illesztett kiegészítésekből rakható össze.

A megfejtés:

>>>>

>>>>

(lehet fejet törni)

>>>

>>>>

PETŐFI

mert:

PERESZKE
ZIKE
FIKUSZ

Mindhárom asszociáció "a botanika tárgykörében gyökerezik" (azért nem írhatom, hogy három növényfaj, mert a gomba rendszertani és genetikai értelemben nem növény, hanem külön országot képez - de hagyományosan a botanika keretében tárgyalják).

Sejtésem szerint a feladványok némelyike igen nehézre sikerül majd (a speciális feladat miatt) és segítség nélkül nemigen lesz megfejthető (bár ilyen feltételezéseimre már korábban is rácáfoltak a legjobb játékosok). Ezért az egyes asszociációkhoz SÚGÁSOK társulnak majd. A rásegítő infókat, hogy a játék izgalmasabb legyen, igyekszem a művészetek (főleg az irodalom) tájékáról ide terelni.

A játék operatív terepe a Facebookon a Ludus csoport - aktuálisan ott hirdetem meg a mindenkori új feladványt - és a megfejtéseket is ott várom privát üzenetben.

 

 

Öreg gólya száguldó érkezése

2014.09.27. 10:32 - Homo Ludens

assz.jpgEbben a blogban újrajátszhatóvá válnak 50 részes feladványsorozatom darabjai. Az eltanul játékot továbbfejlesztve arra törekedtem, hogy a hívószavak vagy értelmes mondatot alkossanak (mint lentebb), vagy egymással más összefüggést teremtve tegyék még érdekesebbé az asszociációs játékot.

Mely műcímre asszociálhatunk az alábbi szavakból?

ÖREG
GÓLYA
SZÁGULDÓ
ÉRKEZÉSE

A megfejtés egy mű 4 szóból álló címe. Az egyes szavakra a fent megadottak sorrendjében következtethetünk.

A megoldás itt olvasható: Az 1. asszociációs feladvány

Mindörökké, hajszálon, dolgozni

2014.06.08. 16:03 - Homo Ludens

asszociacios-jatek.jpgFőblogomban amolyan bevezető sorozatként 10 asszociációs feladványt adtam közre ez év elején. Azóta egy nagyobb, 50 fejtörőből álló sorozat fut. Itt közreadom a korábbi tízet, hogy azok is megfejthessék, akik a főblogban azonnal a megfejtést is látnák. Itt külön kattintani kell hozzá. Előtte lehet töprengeni a jó megfejtésen.

A játék asszociációkra épül. Lényege: a megadott szavak alapján kell következtetni más szavakra, nevekre, fogalmakra – és a lehetséges asszociációkból a megfelelőket kiválasztva kell megtalálni a megfejtést. Az első sorozatban műcímekkel játszottunk.

Mely műcímre asszociálhatunk az alábbi szavakból?

MINDÖRÖKKÉ
HAJSZÁLON
DOLGOZNI

A megfejtés egy népszerű mű 3 szóból álló címe. A cím egyes szavaira az itt megadottak sorrendjében következtethetünk.

Itt megtalálható:

Kutya, madár, macska

2014.06.08. 15:48 - Homo Ludens

Folytatom a főblogomban korábban közölt feladványok bemutatását azok számára, akik nem akarják egyből a megfejtést is látni.

Mely műcímre asszociálhatunk az alábbi szavakból?

KUTYA
MADÁR
MACSKA

A megfejtés egy mű 3 szóból álló címe, ezek egyike névelő. A további két szó közül az egyik összetett, ennek 2 részére külön kell asszociálni, ezért van 3 szó megadva, amelyek sorrendjében áll össze a megfejtés. (Segítségül: az asszociációk nem esetlegesek, hanem eléggé egyértelműek, a kitalálandó mű pedig igen jelentős a maga területén.)

A megfejtés:

Esély, Teleki, meghalok

2014.06.07. 12:02 - Homo Ludens

Akár egy öngyilkossá lett politikus utolsó pillanataira is utalhatna az alábbi asszociációs feladvány. Megoldásként azonban valami egészen mást keresünk!

Mely műcímre asszociálhatunk az alábbi szavakból?

ESÉLY
TELEKI
MEGHALOK

A megfejtés egy mű 3 szóból álló címe. A cím egyes szavaira a fentiek sorrendjében következtethetünk.

Aki már megfejtette vagy nem boldogul a feladvánnyal, az magyarázattal együtt

Dózsa, korona, holtak

2014.06.06. 14:55 - Homo Ludens

assz.jpgKis túlzással akár az 1515-es parasztfelkelés összefoglalása is lehetne a címben szereplő három szó. De nem az, hanem képzettársításokra épülő játéksorozatom soron következő feladványának három hívószava. Ezekről indulva kaphatunk három olyan kifejezést, amelyekből össze is áll a keresett mű címe. Asszociáljatok!

Mely műcímre asszociálhatunk az alábbi szavakból?

DÓZSA
KORONA
HOLTAK

A megfejtés egy mű 4 szóból álló címe, ezek egyike névelő. A további háromra az itt megadottak sorrendjében következtethetünk.

A megfejtés >> itt található

Szék, fiatalok, márvány

2014.05.08. 14:26 - Homo Ludens

assz.jpgKépzettársításokra épülő játéksorozatom régebbi darabjait adom közre ezen a webhelyen. A játékot egy bridzsmestertől tanultam, de a kártyához nincs köze, ellenben asszociációs készségre szükség van a megoldásukhoz. Az eredeti közlés helyén a játékosoknak adott idő állt rendelkezésükre, ezt követően a megfejtést közzétettem. Akik lemaradtak és játszanának, itt most megtehetik, csak az alsó linkre kattintva táriul fel a megfejtés - aki nem kattink, bármilyen hosszú ideig elbíbelődhet a megoldással.

Mely műcímre asszociálhatunk az alábbi szavakból?

SZÉK
FIATALOK
MÁRVÁNY

A megfejtés egy mű 3 szóból álló címe. Szavaira az itt megadottak sorrendjében következtethetünk.

Lovat, lovasság... - fejt sokat!

2014.04.05. 17:56 - Homo Ludens

assz.jpgÍme a képzettársításokra épülő játéksorozat régebbi darabjaiból a következő. Itt is próbáltam úgy összehozni a hívószavakat, hogy valami plusz bizyergést adjanak.

Ez a játék közvetlen és olykor áttételes asszociációkra épül. Lényege: megadott szavak alapján kell következtetni más szavakra, nevekre, fogalmakra – és a lehetséges asszociációkból a megfelelőket kiválasztva kell összerakni a megfejtést. Részletesebb leírás és megfejtett példafeladványok itt olvashatók: AZ ASSZOCIÁCIÓS JÁTÉK LEÍRÁSA.

Mely műcímre asszociálhatunk az alábbi szavakból?

LOVAT
LOVASSÁG
FEJT
SOKAT

A megfejtés egy mű 4 szóból álló címe; a képzettársítások a fenti szavak sorrendjében adják ki a megfejtést

"Kutyát csókolunk gyorsan!" (a pedellus)

2014.03.26. 12:57 - Homo Ludens

assz.jpgFolytatom a képzettársításokra épülő játéksorozat régebbi darabjainak a közlését. A feladványok hívószavaiból olykor egészen érdekes mondatok állíthatók össze, mint ezt a cím is mutatja... Ez a játék, mint a korábbi közlésekben is jeleztem, asszociációkra épül. Lényege: megadott szavak alapján kell következtetni más szavakra, nevekre, fogalmakra – és a lehetséges asszociációkból a megfelelőket kiválasztva kell összerakni a megfejtést. Részletesebb leírás és megfejtett példafeladványok itt olvashatók: AZ ASSZOCIÁCIÓS JÁTÉK LEÍRÁSA.

Mely műcímre asszociálhatunk az alábbi szavakból?

KUTYÁT
CSÓKOLUNK
GYORSAN
PEDELLUS

A megfejtés egy mű 5 szóból álló címe, ezek egyike névelő, a további négyre a fenti szavak sorrendjében következtethetünk.

Király, menyét, érsek

2014.03.16. 14:23 - Homo Ludens

assz.jpgEz a játék asszociációkra épül. Lényege: megadott szavak alapján kell következtetni más szavakra, nevekre, fogalmakra – és a lehetséges asszociációkból a megfelelőket kiválasztva kell összerakni a megfejtést. Részletesebb leírás és megfejtett példafeladványok itt olvashatók: AZ ASSZOCIÁCIÓS JÁTÉK LEÍRÁSA.

Mely műcímre asszociálhatunk az alábbi szavakból?

KIRÁLY
MENYÉT
ÉRSEK

A megfejtés egy mű 4 szóból álló címe, ezek egyike névelő. A további háromra a fenti szavak sorrendjében asszociálhatunk.

 

Bizalmas, dél, parkoló, halálba

2014.03.13. 13:47 - Homo Ludens

assz.jpgEz a játék asszociációkra épül. Lényege: megadott szavak alapján kell következtetni más szavakra, nevekre, fogalmakra – és a lehetséges asszociációkból a megfelelőket kiválasztva kell összerakni a megfejtést. Részletesebb leírás és megfejtett példafeladványok itt olvashatók: AZ ASSZOCIÁCIÓS JÁTÉK LEÍRÁSA

Mely műcímre asszociálhatunk az alábbi szavakból?

BIZALMAS
DÉL
PARKOLÓ
HALÁLBA

A megfejtés egy mű 3 szóból álló címe, a szavak egyike összetett, ennek két részére külön kell asszociálni; a képzettársítások a fenti szavak sorrendjében adják ki a keresett címet.

Magyar, nekimegy, farkasok

2014.03.09. 12:19 - Homo Ludens

assz.jpgEz a játék asszociációkra épül. Lényege: megadott szavak alapján kell következtetni más szavakra, nevekre, fogalmakra – és a lehetséges asszociációkból a megfelelőket kiválasztva kell összerakni a megfejtést. Részletesebb leírás és megfejtett példafeladványok itt olvashatók: AZ ASSZOCIÁCIÓS JÁTÉK LEÍRÁSA

Melyik műcímre asszociálhatunk az alábbi szavakból:

MAGYAR
NEKIMEGY
FARKASOK

A megfejtés egy műalkotás 3 szóból álló címe. A cím egyes szavaira a fenti szavak sorrendjében asszociálhatunk.

A megfejtés