játék marketing, számítógépes játékprogramozás - játékfejlesztés - tartalommarketing - pr-cikk
Egy igazi MMORPG unikum a Bigpoint jóvoltából
Egyre nagyobb teret hódítanak a virtuális térben a többfelhasználós szerepjátékok, amelyek lassan, de biztosan már kezdik háttérbe szorítani az egyéb offline jellegű PC játékokat. Ennek az oka nagyon egyszerű! Azok a számítógépes játékok, amelyek koncepciója nem csupán egy helyi hálózatra terjed ki, hanem az Internet teljes egészére, az az emberek számára sokkal jobb kikapcsolódást és élményekben gazdagabb időtöltést eredményezhet, az esetlegesen kialakuló szociális kapcsolatokról már nem is beszélve. Cikkemben egy ilyen játékot szeretnék a Kedves Olvasók részére bemutatni, amely elfog vezetni mindenkit arra a bloganyagomra, amelyben teljes körűen összefoglalom a játékkal kapcsolatos saját tapasztalataim, elvégre én magam is aktív részese vagyok a továbbiakban ismertetett játékvilágnak.
A szerepjátékokat, akciójátékokat és egyéb alkalmi játékokat talán a legjobban a Bigpoint GmbH tömöríti egybe. Ez a cég rengeteg mmorpg játékot fejlesztett már ki, amelyek felhasználói tábora, ha egyenként is vizsgáljuk a játékokat, már több milliós nagyságrendre rúg, s méltán nevezhetjük az online számítógépes játékok iparága egyik éllovasának. A Drakensang Online beváltotta a hozzáfűzött reményeket és játékosok millióit hódította már meg. Ez egyben az ígéret garanciája, hogy bizony nem egy unalmas, átlagos játékról lesz itt szó :)
Az ismertetésre kerülő játék, egy varázslatos világba kalauzolja el játékosait. Itt Duria világában nap mint nap meg kell harcolni a túlélésért és az elismerésért. Ez az a hely ahol semmit sem adnak ingyen, a reputációért kőkeményen meg kell dolgozni. Színesítik ezt a világot sárkányharcosok, körmágusok, vadászok és törpemesterek. Ezek azok a kasztok, amelyekben létrehozhatják a játékosok azt a karaktert, amelyet a játék során mindenféle talentummal fel fognak vértezni, s természetesen mindezzel együtt beleadják saját személyiségjegyeiket is. Ahogy a Földön nincs két egyforma ember, úgy Duria világában sem beszélhetünk két egyforma karakterről. A karakterek kinézetét különböző dizájn lehetőségekkel lehet teljesen egyedire szabni, lehet a karakterek ruháit egyedi színekkel ellátni, de a legfontosabb nem a játékban levő funkciók, hanem maga az ember aki a karaktert mozgatja. A harcstílus az, amely egy karaktert teljesen egyedivé tud tenni igazán.
Ha már harc és pedzegettem az előbbiekben a talentumokat, akkor meg is ragadnám az alkalmat és hírt adnék arról, hogy maga a talentum rendszer a legutóbbi frissítés óta rengeteg változáson esett át, ami alatt azt kell érteni, hogy a talentumok bevezetett variálási lehetőségeivel a játék sokkal inkább megköveteli a stratégiai szintű gondolkodást.
A három alap talentum, ami körül forog szinte minden: harci tapasztalat, tudás, dicsőség talentumok. Ezen képességek a karakter számára a játék folyamán folyamatosan fejleszthetők. Valójában 0. szintről senki sem indulhat, mert a regisztrációkor amíg az alapfeladatokat elvégezzük és eljutunk az első városba (Grimmagstone) addigra bizony már 8. szinten is lehet a karakterünk harci tapasztalata.
Duria világtérképe
Említettem a stratégiai szintű gondolkodást, amely készséget megköveteli ez a játék. A külső szemlélők akik például csak egy videójelenetet látnak a játékból, azt gondolhatnák, hogy csupán egy olyan akciójátékról van szó, amelyben egy játékosnak el kell intéznie a másikat, vagy éppenséggel a szörnyeket. A játékban valóban ez az akció része, s pont emiatt mondhatjuk azt, hogy látványelemekben gazdag, de az ütközetek során a karakterek csak akkor fognak tudni sikereket elérni, ha tulajdonképpen az egyik erősebb a másiknál, s ennek köszönhetően már létre is jön a versenyszellem, nemes egyszerűséggel generálja a talentumok fejlesztésének szükségességét.
Az azonban koránt sem mindegy, hogy ezeket a képességeket miképpen fejlesztjük, s egyáltalán a karakterünknek milyen irányvonalat jelölünk ki. Tervezhetjük a karaktert PvP módra is, ahol a fejlesztés főkoncepciója az lesz, hogy a karakter a saját szintjén legyen jóval erősebb mint az összes többi ugyanazon a szinten. A karakter tárgyai, fegyverzete legyen jóval a karakter saját szintje felé fejlesztve. Aki PvP karaktert kíván fejleszteni, annak szeretnie kell a javából a kihívásokat mert az utóbbi időben az a tendencia, hogy a mögöttes játékfejlesztő cég egyre mostohábban bánik a PvP filozófiát követő karakterekkel, s szinte ellehetetleníti a fejlődésüket :D Én egy PvP karakter vagyok! :P A másik fejlesztési irányvonal az a PvE mód, ami tulajdonképpen annyit jelent, hogy a karaktert kimondottan az ellenségek, tehát nem más játékosok, hanem egyéb szörnyek, esetlegesen elemi erők elsöprésére fejlesztjük. A lényeg, hogy mindkettő fejlesztési feladat más - más filozófiát képvisel, s a rendelkezésre álló talentumokat is másként kell beállítani.
Ebben az egyetlen blogcikkben lehetetlenség lenne arra vállalkozni, hogy az összes kaszt talentumait ismertessem, ugyanis mindhárom esetén különböző képességet tartoznak a karakterhez, amelyeket többféleképpen is be lehet állítani. A lényeg viszont az, hogy a három alaptalentum fejlesztésével kreditpontokat lehet szerezni, s ezen kreditpontok egyenlegének terhére a karakter kapcsolt képességeket lehet fokozni, fejleszteni.
Körmágus talentum rendszere
Az említett három alaptalentum Tapasztalat, Tudás és Dicsőség a játék jelenlegi verziójában 50-es szintig fejleszthető. A prémiummal rendelkező játékosok a talentolásuk két különböző változatát is lementhetik. Ez nagyon hasznos tud lenni, hiszen épp az aktuális célunk függvényében arra állíthatjuk rá a karakterünket, amelyikre csak szeretnénk.
A fentieknek megfelelően ugyanígy a sárkányharcosnak, törpemesternek és természetesen a vadásznak is megvan a lehetősége a saját képességeinek beállítására. Ahány ember annyiféle, s van aki játék habitusához az egyik kaszt, s van akinek a másik kaszt funkciói, lehetőségei jönnek be.
Duria világának teljes kiismerése, több évnyi lebilincselő kalandot jelenthet mindenkinek. Kellemes játékot és időtöltést kívánok mindenkinek, s remélem találkozunk a játékban :D
Jelenet a játékból
__________
Elolvasásra ajánljuk még ezeket a cikkeket is:
- pr-marketing megoldások - releváns honlaptartalom
- kulcsszavas relevancia, tartalom optimalizálás
- Tiltakozó akciót szerveztek az online pókeresek
- Bence blogja: indie játékfejlesztés, számítógépes játék programozás
Drakensang Online játék. A számítógépes játékok koncepciója nem csupán egy helyi hálózatra terjed ki, hanem az Internet teljes egészére. Többfelhasználós szerepjáték az interneten. Ügyességi és stratégiai játékok. Játék tesztelő, marketing cikk: online póker, stratégiai játékok